Ψάχνω να βρω ... ένα γράμμα πονηρό (παιχνίδι)

Απευθύνεται σε παιδιά νηπιαγωγείου, Α' Δημοτικού, σε παιδιά με γενικές - ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και σε άτομα (παιδιά και ενηλίκους) με νοητική υστέρηση, σύνδρομο Down, Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος.

Επιμέρους Στόχοι: Συγκέντρωση, Λεπτή Κινητικότητα, Παρατηρητικότητα, Διερεύνηση - Διάκριση, Ενίσχυση Οπτικής Αντίληψης, Ενίσχυση Απτικής Αντίληψης, Φωνολογική Επίγνωση. 

Υλικά:  ένα σκεύος, πλαστικά γράμματα, αλεύρι ή ζάχαρη ή αλάτι ή άμμος, 

Χρήση: Ο εκπαιδευτής τοποθετεί μέσα στο σκεύος το αλεύρι και τα πλαστικά γράμματα

Πως παίζεται: Ο εκπαιδευτής ενημερώνει τα παιδιά ότι:
  1. Μέσα στο μπολ έχουν κρυφτεί πονηρά γραμματάκια.
  2. Τα παιδιά που είναι καταπληκτικοί ντετέκτιβ θα βρουν ένα γράμμα και θα φωνάξουν δυνατά πιο είναι. Οι υπόλοιποι συμμαθητές του λένε με ρυθμό: «Βρες το γράμμα το πονηρό».
  3. Στη συνέχεια θα ψάξουν να βρουν μία λέξη που αρχίζει από αυτό το γράμμα.
  4. Τέλος, όταν τα παιδιά ανακαλύψουν όλα τα γράμματα, μπορούν να πουν ένα τραγούδι που να έχει μέσα τη λέξη με το αντίστοιχο γράμμα που βρήκαν. 
Παραλλαγές:
Α. Μπορούμε να κλείσουμε τα μάτια των παιδιών με μία κορδέλα έτσι ώστε να αυξηθεί ο βαθμός δυσκολίας αλλά και … το ενδιαφέρον τους!
Β. Ο εκπαιδευτής μπορεί να ζητήσει να βρουν ένα συγκεκριμένο γράμμα μόνο.
Γ. Ο εκπαιδευτής έχει τοποθετήσει έξω από το σακί ένα σύμφωνο και μέσα στο σακί τα φωνήεντα. Τα παιδιά βάζουν δίπλα από το σύμφωνο το φωνήεν και λένε ποια φωνούλα έφτιαξαν. Έπειτα το παιδί θα βρει λέξη με τη φωνούλα αυτή. Για να αυξηθεί ο βαθμός δυσκολίας ο εκπαιδευτής μπορεί να ζητήσει η λέξη που θα βρει το παιδί να έχει τη φωνούλα αυτή στην αρχή, στη μέση ή στο τέλος.
Δ. Τα γράμματα που θα επιλέξει ο εκπαιδευτής να βάλει μέσα στο σκεύος με σωστό συνδυασμό θα αποκαλύψουν μία λέξη. Τα παιδιά αφού βρουν τα γράμματα, θα κάνουν αναγραμματισμούς για να βρουν την κρυμμένη λέξη!

Θέματα για συζήτηση:
Κύριος στόχος του παιχνιδιού είναι η φωνολογική επίγνωση. Λειτουργεί ως μέσο για επανάληψη όλων των φωνών με διασκεδαστικό και δημιουργικό τρόπο δίχως να αισθάνονται τα παιδιά ότι εξετάζονται.

Βασιλά Ελπίδα                                            Γεργοβρεττάκου Σταματίνα
Ειδική Παιδαγωγός ΠΕ 02.50                          Ειδική Παιδιαγωγός ΠΕ 02.50
M.ed Ειδικής Αγωγής                                    M.ed Παιδαγωγικής Ψυχολογίας - M.ed Εκπαίδευσης Ενηλίκων



Έδρα Σωματείου

Οικοτροφείο